生物工程学和发酵技术
来源:     发布日期:2020/06/10 11:44:31  浏览次数:

生物工程学和发酵技术

BIOTECHNOLOGY and FERMENTATION TECHNOLOGY

DOI:

中文关键词: 生物工程学,发酵,酶,固定化,遗传工程

英文关键词: biotechnology fermentation, enzyme, immobilization, genetic engineering.

基金项目:

胡军

上海市工业微生物研究所

摘要点击次数: 326

全文下载次数: 376

中文摘要:

生物工程是应用生物有机体,生物系统或生物过程来制造工业产品的学科。生物工程在应用微生物方面有很悠久的历史。例如酿酒,发酵乳制品奶酪、酸乳等。目前又在发酵罐设计,发酵工艺,酶技术及遗传工程方面具有令人振奋的进展。生物工程学着重微生物学,生物化学和化学工程的结合,并直接付之实用。本综述主要介绍生物工程中几个同发酵有关的内容,即:微生物技术、酶技术及发酵枝术。

英文摘要:

Biotechnology has been defined as a subject that uses biological organism, systems or processes to manufacture industrial products. Biotechnology is in reality a subject of great antiquity, having its origin in aneient microbial processes such as brewing,

查看全文 查看/发表评论 下载PDF阅读器